Pagini

Mă îndoiesc, deci gândesc. Gândesc, deci exist.

Saturday, December 26, 2009

generatia hi5

Am iesit aseara in oras (prin Orsova!:) ) cu prietenii..la un suc ca eram cu masina:P
De cand sunt pe la Timisoara si vin relativ rar pe acasa e cam evident ca nu prea ies "in oras" in Orsova. Dar atunci cand mi se intampla, ma lovesc de fetze noi, de fetze a caror purtatori sunt persoane pe care sincer, nu-i cunosc. Sau ii cunosc, dar fiind mult mai copii si mai "imaturi" (asta daca ar fi maturi acum, dar nu sunt). Ma uit asa cateodata la ei si ma intreb "ma..asta-i ala ma??? Pfoa da` ce-a crescut!". Apoi il vad cu tzigarea in mana si cu berea in fatza si imi vine sa ma inchin. Ce naiba, chiar asa rupta de orasul asta am devenit? Chiar am imbatranit? Parca aveam si eu o reputatie! :) (sper ca inca o am :P )Pentru cei care nu stiti, Orsova este un oras relativ mic (cu vro 10-12mii locuitori) si ne cam stim..sau mai bine spus, ne cam stiam toti pe aici. Dar acum nu. S-au schimbat generatiile si nu stiu frate cine-s astia. Ultima generatie pe care o mai stiam asa, din vedere, de cand am terminat liceul, a terminat acum liceul si au plecat si astia pe unde au vazut cu ochii. Si au ramas, pentru mine, doar niste straini. In fine.
Am inceput cu faptul ca am iesit aseara la un suc. Eh, aseara (fiind sarbatorile) am vazut si eu persoane cunoscute. Chiar din generatiile anterioare generatiei mele. Suntem rari pe aici, dar de sarbatori venim mai toti pe acasa, iar revederea pentru mine e foarte placuta. Nu sunt neaparat persoane cu care ma intelegeam foarte bine (cu ei inca pastrez legatura si la tm), dar asa..fetzele lor mi se par MAI CUNOSCUTE! Ieri, asadar, eram la Damiro la suc. Toate mesele ocupate de "cunoscuti" ai ochilor mei. Veneau pustani si pustoaice si n-aveau loc. Probabil se intrebau "cine-s astia ma de n-avem noi loc aici". Copii. Ce stiu ei.
Sunt curioasa cati orsoveni isi mai aduc aminte de barul Rodeo. De Phoenix in zilele bune (da! a avut si zile bune), de discoteca de la nord (unde nu te lasa cu adidasi ?!? ), de Cican-ul vechi, de Bushu` inainte de "new wave", de clubul de net "PlasmaNet". Oare cati? Acum au cu totul alte conditii si, ca fiecare generatie din Orsova, abia asteapta sa plece din orasu asta, sa plece la facultate. Toti spun ca nu se mai intorc, ca ce sa faca in Orsova, nu mai vin deloc. Si eu tot asa eram. Sa ma vad la Timisoara, ca uit de Orsova. Si mi-au spus multi si am spus si eu la altii "vezi tu, dupa o luna nu stii cum sa vii mai repede acasa". Nu exista NICIUN LOC mai bun decat ACASA. Iar Orsova este pentru mine, un adevarat home sweet home.
Ca venise vorba de clubul de net, Plasma. Sunt curioasa cati copii din astia, nu neaparat din Orsova, ci de pretutindeni, isi mai aduc aminte de mIRC ! De ASL PLS, de nickname (ce tragedie era cand iti lua cineva nick`u!).
Dar lasand inceputurile internetului de o parte. Sunt curioasa cati stiu de guma Turbo si cum jucam tac cu abtibildele (mergeam la gara si luam cauciucuri d-alea sa jucam), de guma aia roz in forma de tzigare (ce smecheri ne mai dadeam) de primele sticle de Cola, Pepsi, de prima zi cand au fost de acord parintii nostri sa ne dea NOUA alocatia (!), de biliard cu fise, de jocuri pe televizor (Mario si...mai erau?!), de jocurile copilariei noastre: frunza, lapte gros, castelul, ratele si vanatorii, tara tara vrem ostasi, pac-pac. De incurajarile noastre "ceapa ceapa stai in groapa" ( ?!), "ultimu scapa turma" si tot felul de vorbe si expresii pe care nu le-am mai auzit de ani.
Ei oare stiu ca noi aveam casete video si ne uitam la video la filme cu van damme, bruce lee si la terminator. Nu aveam cd-uri, dvd-uri si cu atat mai putin calculatoare si internet. Noi ne-am uitat la Dallas, la Twin Peaks, la Cartoon Network (si chiar invatam engleza de acolo! ) Noi la chefuri ne jucam "Flori, fete, filme sau baieti", "fantanita", sau "adevar sau provocare" (orice ca sa avem sansa sa pupam pe cineva!:P ) Noi aveam sau eram "admirator secret" si trimiteam scrisori, nu sms-uri. Nu dadeam beep-uri, ci strigam sa ne auda tot blocul "Cataaaa, hai pe afar`" sau "mamiiiiii, arunca si mie niste bani sa-mi iau aia si aia". Noi (cel putin eu) aduceam saptamanal un caine sau un pisic acasa si speram ca pe asta sa-l pastrez. De telefon mobil ce sa zic, nici nu stiam ce e ala. Iar de muzica ce sa mai spun. Noi am crescut cu Backstreet Boys, Michael Jackson, Britney Spears, dar si cu Abba, Ace of Base, Metallica, 3sud est, candy, animal x :P... Remember them? Pe la inceput? Of..memorrriiiiesss
Ce stiu ei despre toate astea (si multe altele). Ei nu mai stiu sa vorbeasca. Ei cer ID-ul, ei concureaza in performante ale..telefonului mobil si ale calculatorului, ei se cunosc si vorbesc pe hi5. Imi pare rau de ei. Sincer. Nu isi dezvolta deloc personalitatea ci inhibitia si teama de a vorbi in public si de a-si SPUNE (nu scrie) sentimentele. Generatia hi5...ii compatimesc, pe bune!
Cam atat, la asta m-am gandit azi toata ziua. Comment please daca mai aveti si voi ceva amintiri care mi-au scapat :)
V-am pupat.

12 comments:

  1. mirc, nick name si altele numai sunt pe trend ;i by the way...mai ti minte cate biletele am adunat in liceu?? si semintele de pe dig din fatza de la phoenix?? perlele lu Dl Rusu s.m.d... si poate atunci cand generatia proaspata din orsova va fi generatia trecuta...vor avea acelasi sentiment ca noi..cate fetze necunoscute and so on...in mod normal se numeste evolutie...din punctul meu de vedere involutie...marry x`mas. Irina

    ReplyDelete
  2. Mda....eu sunt unu din cunoscutii cu care a iesit Cata aseara. :P A fost super...am povestit asa de mult ...atatea amintirii a fost super. Chiar daca mi-a fost rau dupa :))) si m-a adus ea acasa...si azi am fost hangover all day :))) dar a fost placut sa imi aduc aminte de vremuriile din generala si liceu. Mai ales k eu cu Cata ne stim de ff mult...si avem si subirct de discutie comun. Aseara am vb despre vremea kand si ea inca facea karate. Da ...k sa stiti a facut karate si chiar a fost una din cele mai bune din tara...asa k ..Watch out!!! Oricum a fost superrr... si da intradevar Phonixu a avut vremuri bune toate au avut. Ieseam in oras si nu stiam cu cine sa stau de vorba mai intai....era ca o intreaga familie. Acum e trist.... si generatiile de acu dar si localurile de p aici. Nush ce s-a intamplat :-|. In orice caz....Iubesc orasul asta!!!! si ma bucur din suflet kand venim toti din TM aici ...si ne strangem la povesti :-x ...e super ;)

    ReplyDelete
  3. Da maaaa..digul din Orsova. Doamne cata cruce am mai jucat pe el..cate kilograme de seminte mancate si scuipate :) Doamne cate si cate amintiri. Iar cu perlele, promit ca le voi posta in viitor :) ms ca mi-ai adus aminte, Irina

    ReplyDelete
  4. Andreia- FEAA, TmDecember 26, 2009 9:17 PM

    Da, acest post este o retrospectiva a momentelor "trecute" si "ramase" in memoria sufletului tau, acum la cumpana dintre ani ;)....Pe unele le-am regasit si in adolescenta, copilaria mea:)...M-a apucat nostaligia, dar a meritat! Orsova este orsasul de care m-am indragostit la prima vedere! Si de ce sa nu recunosc este si un "loc" ce da Timisoarei multi studenti cu potential. Keep up the good work!

    ReplyDelete
  5. Ei da..toate acelea sunt amintiri frumoase.Inainte viata era mai simpla dar deh cand esti copil asa ti se pare.NIci severinul nu-i departe de orsova, putin mai mare dar aceiasi oameni aceleasi mentalitati..Presupun ca toti ce intre 20-30 de ani am copilarit cu mirc`ul..unii mai pasionati decat altii! Din pacate am crescut,am plecat ca fiecare ce spera sa gaseasca ceva mai bun..ceva diferit! Orsova e un oras frumos..intr-o vreme l-am vizitat mai des(se stie dc :P).dar ca si severinul parca nu era orasul in care as ramane tot restul vietii, nu e orasul in care m-as stabilii..atat deocamdat nu stiu daca are vre-o legatura cu topicul dar ramane la dispozitia gazdei sa aprobe sau nu. Va salut cu respect Aurel (a.k.a Mojo)

    ReplyDelete
  6. Din ciclul "Pumnii mei minte nu are", 2 versuri pline de insemnatate :))):

    Trece anii, trece vremea
    Toate fetele-mi zic "Nenea"... :))))

    Chiar e f ciudat.. Am iesit aseara la plimbare pe minunata noastra faleza si pe drum am trecut pe langa tot felul de specimene, unii mai vedete ca altii, si chiar nu mai cunosc pe nimeni pe aici.. Si nu asta e cea mai mare problema.. Problema mea e ca nimeni nu ma mai stie pe MINE :))). Am descoperit ca majoritatea cunoscutiilor merg la Botila la bar, si cam pe acolo imi duc veacul in scurtele vizite in frumosul nostru orasel..
    Pentru cei care-si mai aduc aminte de vremurile bune, ma semnez,
    Razvan :D

    ReplyDelete
  7. Bine puctat Cata "Generatia HI5"...imi pare rau pentru cei/cele care traiesc in "high life-ul" orsovean, care pretind ca sunt fericiti, care au sarit etapa adolescentei...Imi suna cunoscut toate jocurile,obiectele,fazele enumerate...eu as mai puncta:biletelele scrise pentru admiratori de Sf.Valentin,plecarile cu scoala la sarbi(pt cei care au fost implicati),mult asteptatul Balul Bobocilor,majoratele,cand ne cumparam toti/toate haine la fel de la Pemu...erau lucruri marunte, dar care ne faceau fericiti...Mi-e dor de vremurile de atunci!!!

    ReplyDelete
  8. Dragi copii toate generatiile trec prin aceasta criza prin care treceti voi acum.
    Prieteniile se fac si se desfac in functie de cararile vietii fiecaruia.
    Am sa va povestesc ceva din copilaria mea si evolutia generatiilor viitoare ca sa va faceti o idee.
    Noi ne jucam de indienii, cawboy, se dadeau adevarate lupte intre blocuri iarna,facandu-ne cazemate de zapada si ducand un razboi nimicitor cu celelalte gasti cu bulgari de zapada.Eram cavalerii frumoselor din blocurile noastre aparandu-le cu scuturile si sabiile noastre de lemn. Ne jucam "tara,tara vreau ostasi, ""lapte gros", prinsea,pitulusul si alte o gramada de jocuri care ne tineau afara pana tarziu in noapte.
    La discoteci se dansa,fiecare incerca sa-i epateze pe cilalti prin cat de frumos stia sa danseze s.a.m.d.
    Ei bine generatia urmatoare nu mai stia sa se distreze atat de bine, isi cumparau masinute si toata ziulica impingeau pe asfalt masinutele alea. In discoteci s-a instaurat blazarea iar tinerii in loc sa danseze stateau pe scaune cu tigarile in mana si cu figuri blazate de ma intrebam ce mama naibi mai cauta acolo.
    Deci dragilor nu sunteti voi nici primii si nici ultimii care vad schimbari in generatiile urmatoare.
    Un lucru bun este ca generatia voastra a revenit cat de cat la obiceiurile generatiei mele. Firesc acum vor urma niste generatii blazate Hi 5, asa cum le spuneti voi dar apoi va veni iar o generatie care va traii din plin si care la randul ei se va uita cu tristete la generatiile blazate ce o vor preceda.
    Numai bine

    ReplyDelete
  9. Am dat fara sa vreau peste acest blog,mi-a sarit in fata titlul postului "generatia hi5",cateva cuvinte am de spus si eu referitoare la aceasta sublima situatie!Daca esti interesat/interesata urmareste linkul de la semnatura!Numai bine

    ReplyDelete
  10. Nu citesc , dar ascult muzica ta. Se poate?

    ReplyDelete
  11. Foarte asemanatoare relatarea ta, cu scrisoarea care circula pe FaceBook, sa inteleg ca te-ai inspirat de-acolo?
    Anyway, bun blog, chiar imi place :)

    ReplyDelete
  12. Nu stiu de ce scrisoare vorbesti... eu insa am scris postarea asta in decembrie 2009. Multumesc de comment si te mai astept. Cata

    ReplyDelete