Pagini

Mă îndoiesc, deci gândesc. Gândesc, deci exist.

Monday, January 17, 2011

Let me live my Romanian dream..



E clar, tipul exagereaza. Sau ?! Parca imaginile cu Romania apocaliptica sunt prea extreme. Nu zic ca nu exista acele locuri, dar exagerate sunt! Totusi, faptul ca el, in acel decor, este intr-un Mercedes, exemplifica perfect starea Romaniei de azi. Tara contrastelor. N-avem drumuri, dar avem Mercedes si masini de sute de cai putere. Ok.
In melodia de mai sus se cere "let me live my american dream".
Va pot impartasi din "experienta" SUA, unde am vorbit cu foarte multe persoane. Am vorbit cu oameni normali, ca din astia am intalnit.
D-l Puya zice:
"Nadia Comaneci, Tiriac, Ceausescu,
Hagi, Dracula si cam atat stiu restu'"

Nimic mai... gresit!
Le spui Romania, se uita la tine "ca curca-n lemne". Parca ar stii ceva k ar fi prin Europa, dar nu se risca sa spuna o prostie. Cei care se risca, se mai dau si mari.. "yea.. I know where Romania is! Next to Poland and Czech Republic"... Nu prea, dar cum n-au auzit nici de Bulgaria sau Ungaria, incercarile mele de geograf desavarsit au fost in zadar.
Daca le zici de Hagi sau Tiriac deja te cred nebun. De Ceausescu parca ar stii, dar nu stiu sa pronunte, asa ca nici nu-l recunosc daca aud numele.
Daca le spui Dracula... "ooohh.. Transylvania... What? That's in Romania???". Trecem peste faptul ca ei nu stiu ca e o legenda!!!. Detalii irelevante.
Si preferata mea, daca le spui de Nadia Comaneci, ai dat-o-n fericire!
E clar... multi stiu de ea.
Dar la fel de multi au fost socatzi cand le-am spus ca EU NU am facut gimnastica. "What? You're from Romania and you're not a gymnast???" - mi-am auzit de cateva ori.
Trageti voi concluzia.
Nu vreau sa generalizez, dar americanii nu au cultura generala. Nu zic ca sunt prosti, desi cand am vazut la tv o faza de genul "Does anybody know the number for 911?" m-a cam pus pe ganduri si faza cu prostia. Dar nu generalizam. Sa spunem doar ca NU LE PASA. Lor nu le pasa de vecinu de peste drum, dar mai de unde e Romania? La ei e America si "restul". Europa e vazuta ca o tara, unde poti sa faci ce te duce capul. In State legea e lege si nu-i tocmeala. Au niste legi absurde, pentru noi, poate si pentru ei (de ex. stai cateva zile la puscarie daca UITI sa platesti pensia alimentara pt copil o luna), dar ele sunt respectate.. Asa au ajuns acolo unde sunt acum! Pentru ca politzia e intr-adevar o AUTORITATE! Cand ne-a oprit politia pe autostrada, tipa cu care eram a mers cu 80mph unde limita era 65, eu ma simteam ca-n filme, iar ea saraca tremura, efectiv tremura din toate incheieturile. Nu mai stia de ea.
La noi........ "da-mi ba 50 lei sa le dau astora de-o bere".
Revin la faptul ca nu le pasa. Nu numai de vecin, de Romania, dar si de politica lor. Am vazut reportaje de genul "Stiti cine e aceasta persoana?" si aratau o poza cu al doilea om din stat, dupa Obama (nu-mi aduc aminte cum il cheama)... oricum un fel de "Stiti cine e asta, si e o poza cu Elena Udrea" la noi.
Nu stiau. Pentru ca NU LE PASA. Ei lucreaza, isi permit tot ce vor, si NU LE PASA!
Noi insa, in mocirla asta de aici, stim si catzi copii are consiliera pe probleme economice a lui Boc. De ce ne pasa? Pai pentru ca noi nu ne permitem ORICE ca sa nu ne pese ce se intampla cu banii nostri!!! Noua ne pasa cand dam un ban la stat si ei ii fura!
I lived the american dream.
Acum vreau sa-l traiesc pe cel romanesc! Vreau sa nu-mi pese de politica!
Vreau sa ma simt ROMAN si sa fiu mandra de asta!
"Vreau o tara ca afara".

O poza din Philadelphia

1 comment:

  1. Nu poti spune despre americani ca sunt prosti...ei sunt doar foarte usor influentabili.Acolo sunt cativa baieti super destepti care fac treaba sa mearga bine. Inca de mic,americanului de rand i se baga in cap principii de la care nu se abate toata viata, scoală face exact atat cat are nevoie, apoi se angajeaza. Pe urma servici, plimbat cainele, hamburger, fotbal american, hot-dog, baseball, vacanta....cam asta e cu marea masa a americanilor. Legat de scoala, Bush le citea unor copii de clasa a 6-a povesti, noi in gimnaziu invatam ecuatii de gradul doi.

    ReplyDelete