Pagini

Mă îndoiesc, deci gândesc. Gândesc, deci exist.

Friday, April 30, 2010

incredere...

Increderea e cel mai important sentiment pe care il poate simti un om fata de alt om.. De aici pleaca prietenia, dragostea, respectul..si asa mai departe.
Dar increderea poate deveni, intr-un singur moment, cel mai dureros sentiment pe care il poate simti acelasi om. Atunci cand realizezi ca ai facut o greseala.
Si totusi...
Ce ne facem cand avem incredere oarba in ceva/cineva si in final se dovedeste ca am fost naivi (prostiti)? Pur si simplu nu mai avem incredere in nimeni si nimic?
Ce ne facem cand lucrul promis era totusi prea frumos ca sa fie adevarat, dar noi tot am cazut prada "increderii"? Dar daca totusi s-ar fi tinut de promisiune si altfel am fi pierdut oportunitatea?
De ce lumea se lupta pentru a ne castiga increderea, pentru ca apoi sa o calce in picioare? Direct, sau indirect. Si de ce in momentele acelea, cand suntem efectiv calcati in picioare si simtim ca pica cerul pe noi si am vrea sa intram in pamant, sa nu trebuiasca sa dam explicatii nimanui... noi tot incercam si cautam scuze cand cei din jurul nostru devin sceptici... "nu, nu se poate... pai stii ca de fapt..ca a intervenit ceva... ca s-a intamplat ceva neprevazut... ca de fapt e asa..si pe dincolo".
Si de fapt nu-i nimic.
Cum ar fi bine sa reactionam? Sa spunem "da, am fost fraier/a..data viitoare n-o sa mai cred cand mi se promite luna de pe cer" pentru ca apoi sa primim un "I told you so" in fata? Habar n-am. Eu inca sunt in momentul in care caut scuze.
Da. Veti spune ca "pai increderea trebuie sa o castigi in timp... nu crezi asa tot ce ti se spune de un strain".
Ce sa facem cand nu e un strain, ci o persoana pe care crezi ca o cunosti.. Iar decizia trebuie luata in cel mai scurt timp posibil? Cum reactionezi atunci cand realizezi ca poate TOATA VIATA TA depinde acum de decizia luata atunci. Risti? Ca apoi sa gasesti scuze, ca apoi sa realizezi ca AI FOST UN FRAIER?
Sau nu risti nimic si incerci sa vezi ce poti sa faci cu fortele tale propri.. Desi esti constient ca s-ar putea sa nu realizezi nimic oricat ai incerca.
Sfatul meu dupa ziua de azi?
Pastrati-va increderea pentru voi. Avetzi incredere numai si numai in voi. Nu va bazati pe altii si nu aveti incredere in lucrurile promise care sunt prea frumoase sa fie adevarate.

3 comments:

  1. Parerea mea este ca nu doar din cauza naivitatii increderea noastra risca sa fie inselata. Mai devreme sau mai tarziu oricum trebuie sa acordam incredere persoanelor din jurul nostru si sa ne asumam riscul de a fi inselati. Daca nu am face asta atunci am trai intr-o lumea plina de oameni suspiciosi, mereu pregatiti sa-si deseneze propria teorie a conspiratiei.Fiecare persoana are un strop mai mic sau mai mare de bipolaritate, azi este demn de incredere, dar maine poate se intampla ceva si o ia pe alt drum. As putea spune ca nu trebuie sa am incredere nici in propria-mi persoana pentru ca sunt o persoana foarte instabila, starile mele se schimba de la o ora la alta.
    Ai dreptate in ceea ce spui, de multe ori increderea ne este inselata de persoanele apropiate, dar asta nu inseamna ca pe viitor trebuie sa devi suspicioasa cu toti cei din jurul tau. E bine ca in actiunile de care depinzi tu ca persoana (nevoile tale zilnice,inclusiv partea financiara) sa te bazezi doar pe tine, dar in relatiile interpersonale trebuie sa acorzi o sansa oamenilor, cu totii suntem diferiti si meritam o sansa.

    ReplyDelete
  2. Nici un om pe pamantul asta nu merita increderea ta, oricat ne-ar place noua sa credem si oricat am cauta idealul, la urma-urmelor, in fata unui pericol iminent suntem tot singuri si singuri trebuie sa ne descurcam. Daca nu reusim sa-l trecem atunci putem gasi scuze...o, dar daca il trecem, devenim mult mai puternici iar satisfactia este incomensurabila. E trist, dar omenirea a devenit o jungla in care adevarul si sentimentele pure, altruismul si iubirea nu mai au mare pret...acum guverneaza doar invidia, egoismul, interesul propriu si lacrimile.
    Dap, e trist...si ce e cel mai ciudat, exista putin oameni cu-adevarat pe lumea asta care sa ne merite si tocmai pe aia ii ignoram sau noi devenim jungla aia pt ei...
    Ca sfat, nu mai cauta scuze, nu esti tu de vina pt increderea acordata. Ridica fruntea suus, umerii drepti, privirea agera iar inima, inima sa-ti fie deschisa pt oamenii care merita...si mergi mai departe! Esti puternica acum!

    ReplyDelete
  3. Nu regreta nimic din ce-ai facut, ce faci si ce vei face.. Viata e mai frumoasa asa.. Un singur lucru sa tii minte: Do it again! ;)

    ReplyDelete